Feestje? Artiesten, bands en acts vind je snel op Artiestenweb.nl home | forum | inschrijven | inloggen | adverteren | sitemap | links | F.A.Q.

Veel gestelde vragen

Op deze pagina staat een overzicht van de meest gestelde vragen.

Geen goed antwoord op je vraag? Mail!
Vragen
Wat is SMS Alert?
Wat is Artiestenweb.nl?
Waarom betalen voor Artiestenweb, andere sites zijn gratis?
Waarom zijn er verschillende abonnementsvormen?
Wat zijn de verschillen tussen de abonnementsvormen?
Hoe belangrijk is de omschrijving?
Hoe kan ik betalen?
Hoe moet ik foto’s en mp3’s plaatsen op Artiestenweb.nl?
Waarom kan ik maar 2 stijlen aangeven?
Waarom worden mijn foto’s en mp3’s niet getoond?
Hoe kan ik mijn foto tonen bij de zoekresultaten?
Wat betekenen in de zoekresultaten de fotocamera en de muzieknoot?
Waarom moet ik de provincies aanvinken bij het inschrijven?
Wat gebeurt er als ik me ingeschreven heb?
Ik kan geen passende categorie vinden
Wat betekent de ‘persoonlijke code’ die ik toegestuurd krijg na mijn inschrijving?
Kan ik ergens de statistieken van mijn vermelding bekijken?
Waarom is er zo'n verschil tussen views en kliks?
Hoe kan ik een berichtje lezen dat voor me is achtergelaten?
Wat wordt gevraagd in de berichtjes?
Kan ik de berichtjes beter per email of per telefoon beantwoorden?
Wat moet ik met 'Is dit contactbericht waardevol?'?
Hoe kom ik in de sectie 'Leuk op Artiestenweb'?
Hoe schrijf ik me in voor 'Tip van de Week'?
Wat kunt u in de toekomst nog verwachten van Artiestenweb.nl

 

Wat is SMS Alert?
Bezoekers van Artiestenweb - uw mogelijke klanten dus - kunnen via de website contactberichten naar u sturen. Dit contactbericht wordt altijd direct per e-mail naar u opgestuurd.

Soms komen deze e-mail berichten in SPAM filters terecht, waardoor het bericht u nooit bereikt. Daarom is het ook mogelijk om automatisch een SMS te ontvangen als er een contact bericht voor u wordt achtergelaten.

Hierbij zijn er twee mogelijkheden:
  1. U krijgt een SMS twee dagen nadat een bezoeker een contactbericht heeft verstuurd. U krijgt deze SMS niet als u inmiddels via de website van Artiestenweb het contact bericht heeft gelezen. Deze dienst is GRATIS.
  2. U krijgt direct een SMS zodra de gebruiker een contactbericht voor u achterlaat. Deze dienst kost €5,00 per jaar ongeacht het aantal SMSjes dat u ontvangt.
Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om geen SMS bericht te ontvangen.


Wat is Artiestenweb.nl?
Artiestenweb.nl is een portal in de ruimste zin van het woord. Bezoekers krijgen de mogelijkheid op eenvoudige wijze de juiste band of artiest voor hun feest te vinden.
Artiestenweb.nl is opgebouwd uit twee onderdelen: het vaste keuze menu en de vrije keuze.
De 1e is bedoeld voor diegene die beginnen met het zoeken naar een geschikte artiest of band. U kunt bijvoorbeeld middels een aantal eenvoudige keuzes opgeven wat voor soort band u in gedachten heeft. Het resultaat is een overzichtelijke lijst met bands die voldoen aan uw zoekopdracht.
De vrije keuze is bedoeld voor diegene die al specifiek weten wat ze zoeken en op deze manier dus een specifieke zoekopdracht kunnen uitvoeren. Met deze vrije keuze wordt de zoekbalk bedoeld die u rechts onderaan op de hoofdpagina treft en rechtsboven bij de zoekresultaten.

Voor bands en artiesten biedt Artiestenweb.nl uitgebreide mogelijkheden zich te presenteren aan eventuele klanten.


Waarom betalen voor Artiestenweb, andere sites zijn gratis?
Artiestenweb.nl probeert breed te adverteren bij grote partijen als Google, Value 4 Money en Startpagina. Het abonnementsgeld wordt hier grotendeels voor gebruikt. Dit resulteert uiteraard ook in hogere bezoekersaantallen.
Momenteel resulteert dit in ongeveer 300-500 unieke bezoekers per dag en zo'n 1250-2500 pageviews per dag.


Waarom zijn er verschillende abonnementsvormen?
Van meerdere artiesten kregen we de vraag of er mogelijkheden waren tot het plaatsen van foto’s of geluidsfragmenten. Ook waren er bands die meerdere muziekstijlen wilden kunnen aanvinken.
Omdat niet iedereen dit nodig heeft (denk aan bijvoorbeeld sneltekenaars) of wenst, hebben we meerdere vormen van abonnementen ingevoerd.


Wat zijn de verschillen tussen de abonnementsvormen?
Een standaard abonnement geeft u de mogelijkheden om 2 muziekstijlen aan te geven en 1 lokatie.
Een zilveren abonnement geeft u een standaard abonnement met als uitbreiding de mogelijkheid om maximaal 10 foto's te plaatsen.
Een gouden account is hetzelfde als een zilveren abonnement met als uitbreiding de mogelijkheid om maximaal 10 mp3's te plaatsen.
De 'plus'-uitbreidingen geven de mogelijkheid om 2 extra muziekstijlen aan te geven en 3 extra lokaties. Bovendien kan worden aangegeven of een band allround is.

Indien u na uw inschrijving een ander type abonnement wenst, is dit uiteraard mogelijk. Stuurt u ons mailtje, zodat wij u een passend aanbod kunnen doen.


Hoe belangrijk is de omschrijving?
De omschrijving wordt getoond op de factsheet (uw persoonlijke pagina) en is dus uw persoonlijk reclamemateriaal.
Daarnaast worden de 1e 2 regels van de omschrijving getoond in de zoekresultaten. Belangrijk is dus dat deze 2 regels de kern van uw boodschap bevatten. De overige regels kunnen gebruikt worden om deze boodschap verder uit te bouwen.
Ook wordt de omschrijving gebruikt voor de zoekfunctie middels de zoekbalk. Belangrijk is dus om in de omschrijving de nodige keywords te plaatsen.


Hoe kan ik betalen?
Momenteel zijn er twee mogelijkheden om de abonnementskosten te betalen. De eerste is middels éénmalige automatische incasso. Het volledige bedrag wordt dan omstreeks de eerstvolgende 20e van de maand afgeschreven van het door u opgegeven rekeningnummer. Voor de automatische incasso dient u wel akkoord te gaan door het betreffende vakje aan te vinken. De twee methode is door het geld over te maken op het rekeningnummer vermeld op de factuur. U ontvangt voor beide betaalmethoden enkele dagen na inschrijving een factuur, voor uw administratie.

Hoe moet ik foto’s en mp3’s plaatsen op Artiestenweb.nl?
Als u het juiste abonnement hebt afgesloten kunt u na de inschrijving inloggen met uw persoonlijke wachtwoord en username. U bevindt zich dan op uw persoonlijke pagina waar u de statistieken van uw inschrijving kunt bekijken en de foto's en mp3's kunt invoeren of aanpassen.
Om de kosten te drukken, hebben we ervoor gekozen de mp3's en foto's vanaf uw eigen server te tonen. Vaak staan deze er namelijk toch al op om op uw eigen website te tonen. U hoeft dus alleen maar het webadres van uw foto of mp3 in te voeren. Bijvoorbeeld http://www.jouwband.nl/foto/foto1.jpg (let op de http://).
U kunt vervolgens nog een naam kiezen voor de foto (bijv. 'koninginnedag-2005' of 'band3'). Voor de mp3 moet u een naam opgeven. Het mooist en meest duidelijk voor de bezoeker is uiteraard de titel van het nummer met de uitvoerend artiest.


Waarom kan ik maar 2 stijlen aangeven?
Artiestenweb.nl heeft er specifiek voor gekozen de bands 2 muziekstijlen aan te laten geven. We hebben hiervoor gekozen omdat we willen weten wat de core-business is van de bands. We weten ook dat de meeste bands allround zijn, maar we willen juist een specifiekere zoekfunctie aanbieden.
Met de 'plus'-abonnementen is mogelijk meer stijlen (maximaal 4) in te voeren. Daarnaast kun je bij de 'plus'-abonnementen aangeven of de band allround is.


Waarom worden mijn foto’s en mp3’s niet getoond?
Om te voorkomen dat een bezoeker dode links treft op Artiestenweb.nl, wordt elke keer dat een bezoeker uw factsheet bezoekt, gecontroleerd of de mp3's en foto's nog op uw server aanwezig zijn. Zo niet, dan worden deze niet getoond.
Als ze dus niet getoond worden kan dit feitelijk twee oorzaken hebben. Of de foto's en mp3's staan niet meer op uw server of het adres van de foto's en mp3's zoals ingevoerd op Artiestenweb.nl is onjuist.
Het laatste is eenvoudig te verhelpen door wederom met uw persoonlijk wachtwoord en gebruikersnaam in te loggen op Artiestenweb.nl en de adressen van de foto's en mp3's aan te passen.


Hoe kan ik mijn foto tonen bij de zoekresultaten?
Bij het invoeren van een foto tijdens de inschrijving of naderhand op uw persoonlijke pagina kunt u het vakje aanvinken: 'deze foto in de zoekresultaten tonen'. Deze foto wordt vervolgens verkleind weergegeven in de zoekresultaten. Als u er meerdere aanvinkt zal de laatste die u heeft aangevinkt worden getoond in de zoekresultaten.
U hoeft dus geen kleine foto in te voeren speciaal voor de zoekresultaten. De foto wordt automatisch verkleind, zonder de verhoudingen te verliezen.
Om het resultaat zo mooi mogelijk te houden, is het wel te adviseren om een foto te gebruiken die gelijke verhoudingen heeft (bv 800x600 pixels).
Deze foto geeft uw inschrijving in de zoekresultaten een vrolijk en sprekender aangezicht en verhoogd dus mogelijk uw views en clicks.


Wat betekenen in de zoekresultaten de fotocamera en de muzieknoot?
Dit betekent dat deze band of artiest foto's en mp3's heeft ingevoerd, die af te luisteren en te bekijken zijn.

Waarom moet ik de provincies aanvinken bij het inschrijven?
We hebben, om onze positie in Google te verbeteren, een indeling gemaakt voor alle provincies en alle plaatsnamen in Nederland. Die vergroot de website qua aantallen pagina's enorm. Bovendien weten we dat veel potentiele klanten in Google zoeken op plaatsnaam of regio. Dit zal in de toekomst dus ook meer bezoekers gaan opleveren.

Bovendien weten we ook dat er meerdere artiesten zijn die niet in heel Nederland kunnen spelen. Daarom hebben we het mogelijk gemaakt provincies aan te geven in welke u wel of niet speelt. Dit wordt ook getoond op uw factsheet, zodat klanten dit meteen kunnen zien.
Als u alle provincies aanvinkt, betekent dit dat u door heel Nederland kunt spelen.


Wat gebeurt er als ik me ingeschreven heb?
Als u zich hebt ingeschreven, wordt uw vermelding meteen geactiveerd en is 7 dagen vindbaar in de resultaten. Als de betaling plaatsvindt binnen deze 7 dagen wordt de link met één jaar verlengd vanaf de afloop van deze 7 dagen.
Als de betaling niet binnen deze 7 dagen plaatsvindt, wordt de link na deze periode tijdelijk geïnactiveerd. Als de betaling is voldaan wordt de link op dat moment geactiveerd voor de periode van één jaar. Als u later betaald heeft dit dus geen consequenties voor de looptijd van uw vermelding. Uw vermelding is echter tijdelijk inactief.


Ik kan geen passende categorie vinden
Indien u zich in wilt schrijven, maar geen passende categorie kan vinden, stuurt u ons dan een mailtje met een suggestie voor een nieuwe categorie. U kunt ons bereiken op beheerder@artiestenweb.nl.

Wat betekent de ‘persoonlijke code’ die ik toegestuurd krijg na mijn inschrijving?
Met deze persoonlijke code kunt u bevriende artiesten en bands overhalen om zich tevens in te schrijven op Artiestenweb.nl. Met deze actie krijgen zowel u als de nieuwe inschrijving 10% korting op uw inschrijving.
U kunt deze code zo vaak gebruiken als u zelf wilt.


Kan ik ergens de statistieken van mijn vermelding bekijken?
Elke ingeschreven band en artiest krijgt een username en een wachtwoord. Hiermee kan deze band inloggen op zijn of haar persoonlijke pagina.
Op deze pagina staan onder andere de statistieken van de afgelopen maanden, opgedeeld in het aantal keer dat de factsheet bekeken is en hoe vaak de website daadwerkelijk bezocht is.


Waarom is er zo'n verschil tussen views en kliks?
Bij veel artiesten zien we een groot verschil tussen het aantal keer dat de factsheet bekeken is en het aantal daadwerkelijke bezoekers aan hun website.
Wij denken dat dit voor een groot deel ligt aan de grote hoeveelheid informatie die reeds gegevens is op Artiestenweb. Alleen zeer geinteresseerde bezoekers gaan door naar de website van de artiest of laten een berichtje achter.
De bezoekers worden dus reeds gefilterd.


Hoe kan ik een berichtje lezen dat voor me is achtergelaten?
Op Artiestenweb.nl is het voor bezoekers mogelijk om een bericht achter te laten voor een artiest. De betreffende artiest ontvangt hier meteen per mail een melding van.

Vaak blijven deze mails hangen in spam-filters en worden de berichten derhalve niet of niet op tijd gelezen. Hiertoe kunt u er ook voor kiezen om een waarschuwing per sms te krijgen. U kunt kiezen uit twee opties
- u krijgt 2 dagen nadat een bericht niet gelezen is een sms (gratis)
- u krijgt meteen een sms na een achtergelaten bericht (5,- Euro per jaar)
Uiteraard krijgt u bij beide opties ook gewoon het mailtje. U kunt de keuze voor sms instellen bij uw aanmelding en na inloggen.

Om het bericht te lezen, dient u eerst in te loggen op uw persoonlijke pagina. We hebben specifiek voor deze werkwijze gekozen omdat u op deze manier betrokken blijft bij uw inschrijving en de statistieken zo af en toe eens kunt bekijken.
Na inloggen kunt u via het menu linksboven in de berichtensectie komen. Van hieruit kunt u ook de vraag beantwoorden (dit gaat via uw eigen mailprogramma)
Wij houden in de gaten of u uw mail leest en zullen eventueel een herinnering sturen. We willen u vragen de berichtjes zo snel mogelijk te beantwoorden, om een optimale service voor de bezoekers van Artiestenweb.nl te waarborgen.


Wat wordt gevraagd in de berichtjes?
De meeste berichtjes betreffen een optreden binnen nu en een half jaar. Zeker de korte termijnvragen zijn vaak dringend en derhalve is er bij een adequate reactie een goede kans op een boeking.
Bij het algemene berichtje wordt ook gevraagd naar de datum van het feest, het aantal personen op het feest, de lokatie van het feest (om en nabij) en, niet onbelangrijk, het telefoonnummer.

Met name dit laatste achten wij erg belangrijk. Direct telefonisch benaderen is niet altijd makkelijk, maar je krijgt wel meteen een reactie en kunt eventueel meteen zaken bespreken en afspreken. Bij mailen is het maar afwachten of je ooit nog een reactie terug krijgt. Ons devies derhalve: altijd proberen te bellen!


Kan ik de berichtjes beter per email of per telefoon beantwoorden?
Wij willen graag pleiten om de bezoeker die een bericht heeft achtergelaten telefonisch te benaderen. We zien vaak dat beantwoording per mail weinig effect heeft. Dit omdat veel bezoekers niet één bericht achterlaten maar enkele. Als u dus met enige vertraging reageert kan het zijn dat uw reactie wegvalt tussen de andere.
Als u de potentiele klant aan de lijn heeft, kunt u meteen gerichte vragen stellen en eventueel concrete afspraken maken. Uit ervaring weten we dat dit vele malen effectiever is. Zo kunt u zich bovendien boven de massa uit tillen.
Indien u dit wenst kunnen we u uiteraard helpen bij het benaderen van de klanten. Stuurt u ons in dat geval een mailtje


Wat moet ik met 'Is dit contactbericht waardevol?'?
Omdat we snelheid en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, willen we potentiele klanten zo adequaat mogelijk hulp bieden bij het zoeken naar de beste artiest voor hun feest.
Omdat het vaak voorkomt dat u een bericht krijgt voor een datum dat u niet kunt optreden, hebben we nu de mogelijkheid ingebouwd dit bericht als niet waardevol te beschouwen. Gevolg hiervan is dat dit bericht wordt doorgestuurd naar de beheerders van Artiestenweb.nl.

Ook als u het bericht 7 dagen na versturen niet geopend hebt, wordt het naar ons doorgestuurd. Het blijft dan wel in uw postvak staan.

Wij zullen dan, indien mogelijk, proberen deze klant alsnog te helpen.


Hoe kom ik in de sectie 'Leuk op Artiestenweb'?
U kunt zich niet inschrijven voor de 'Leuk op Artiestenweb'-sectie. Elke week worden door ons drie artiesten uit de database gekozen en getoond.


Hoe schrijf ik me in voor 'Tip van de Week'?
U kunt zich niet inschrijven voor de 'Tip van de Week'-sectie. Elke week wordt door ons een artiest uit de database gekozen en getoond. Omdat hierbij een foto wordt gebruikt, komen alleen zilveren of gouden abonnementen hiervoor in aanmerking.
Heeft u een standaard abonnement, maar wilt u liever een zilveren of gouden abonnement? Stuurt u ons dan gerust een mailtje. Wij zullen u dan een voorstel doen.


Wat kunt u in de toekomst nog verwachten van Artiestenweb.nl
Het afgelopen jaar hebben we Artiestenweb.nl geperfectioneerd en nieuwe functionaliteit toegevoegd. Met name op het berichten-systeem en het sms-systeem zijn we trots.

Van veel bands hebben we de opmerking gekregen dat we te weinig betekenen in de bruiloftmarkt. Te weinig aanvragen voor huwelijken onderstrepen deze klacht. We zijn hier serieus mee aan de slag gegaan en kunnen melden dat we momenteel contact hebben met een zeer grote en professionele bruiloft-site. De gesprekken over samenwerking zijn nog gaande en hier en daar moet nog geschaafd worden. Zodra meer bekend is, krijgt u van ons meer informatie.